Servicedeskmedewerker Gino: “Ik voel mezelf hier helemaal op mijn plek”

Na het succesvol afronden van de stageperiode bij Theiner ICT in februari 2022 en het behalen van zijn diploma Applicatiebeheer en mediaontwikkeling is Gino niet meer weggegaan. “De opleiding hoort niet helemaal bij dit vakgebied maar heeft wel overeenkomsten. De algemene kennis van computers maakt het dat de materie makkelijker is op te pakken. Nu werk ik op de servicedesk, maar het doel is om door te groeien naar 2e lijn support medewerker en o.a. nieuwe omgevingen in te richten met een aantal nieuwe certificaten van Microsoft op zak!”

Hoe begint je dag?

“De dag start ik natuurlijk met een bakje koffie en even wat kletsen met collega’s, waarna ik om 08.30 uur achter mijn computer kruip! Eerst wordt de mail gecheckt voor nieuwe klantvragen, notificaties van tickets en berichten vanuit de organisatie. Dit alvast wegwerken en de eerste telefoontjes op de servicedesk komen al binnen.”

Wat doe je precies?

“Alle binnenkomende vragen via de servicedesk beantwoorden, ik ben daarin het eerste aanspreekpunt! Op een drukke dag krijgen we tussen de 60 en 80 telefoontjes vanuit klanten. En dit kunnen allerlei vragen zijn, maar het gaat regelmatig om Sharepoint en Onedrive, problemen met de synchronisatie. Maar ook met Outlook, het ontvangen en verzenden van mailberichten. De meest dringende vragen gaan vaak over het inloggen van software en dat is vaak in de ochtend.

Is het een vraag wat binnen uur opgelost kan worden, dan pak ik het zelf op. Gaat het langer duren of er is een specialisme nodig, dan zet ik het door naar een collega op de 2e lijn support.”

En een concrete werkdag?

“Het meeste van de tijd is telefonisch contact met klanten, meekijken met het probleem, uitleggen wat je doet en waarom. Zodat de klant weet wat je aan het doen bent en meenemen in de oplossing. En als er even niemand belt ga ik aan de slag met het wegwerken van openstaande tickets. Deze tickets worden aangemaakt in het systeem met vragen.”

Ook interessant

Servicedesk medewerker
  • Eerstelijns ondersteuning van klanten
  • Ondersteunen en adviseren op afstand of op locatie.
  • Actueel houden en uitdragen van kennis

Waarom zit jij bij Theiner ICT op je plek?

“Voor de collega’s en de sfeer. Het is gezellig en iedereen gaat fijn met elkaar om. Het voelt meer als een groep vrienden. De fijne sfeer gaat vooral om dat je jezelf kunt zijn en dat het informeel is. Problemen kunnen besproken worden, zelfs met de baas. Er is geen strenge hiërarchie, maar wel duidelijkheid waarvoor iedereen verantwoordelijk is.

Ik voel mezelf op mijn plek. Heel fijn werken en gezellige collega’s. Doorgroeien is fijn en zie ik als een bonus. Blijf vooral omdat het hier zo leuk is.”

Wil jij onze collega worden?

Kom ook werken bij Theiner ICT en word de nieuwe collega van Gino.

Solliciteer nu!

a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then