2e lijn supportmedewerker buitendienst Ron: "Theiner ICT is een mooi bedrijf met goede ambities".

Als 2e lijn support medewerker buitendienst zorgt Ron ervoor dat onze klanten zorgeloos kunnen werken. Ron heeft diverse Enterprise certificaten behaald, waardoor hij klanten kan adviseren over software oplossingen. En hij wordt ontzettend blij van grote server migraties van 80 á 100 uur waar je zo weinig mogelijk van merkt als klant.

Kun je wat meer vertellen over je achtergrond?

Na de opleiding ICT en Systeembeheer bij ROC De Leijgraaf ben ik gaan werken, want in de praktijk leer je nu eenmaal veel meer over ICT. Jarenlang heb ik mezelf laten detacheren en werkte ik op veel plekken, daar leerde ik veel van. In die tijd heb ik de certificeringen van Microsoft behaald.

Na het detacheren heb ik 12 jaar gewerkt bij een multinational in Tiel, waar wereldwijd 15.000 mensen werken. Dat was een mooie tijd maar hier voelde ik mezelf niet meer op mijn plek. Ik wilde juist meer mijn visie uiten, opbouwen vanaf scratch en nog meer verdiepen in systeembeheer. En dat kan allemaal bij Theiner ICT.

Theiner ICT is een mooi bedrijf met goede ambities

Hoe ben je uiteindelijk bij Theiner ICT terechtgekomen?

In het 3e jaar van de LTS heb ik Willem ontmoet, we zaten samen op school. De geschiedenis met Theiner ICT gaat terug naar de schoolbanken. In de jaren erna ben ik Willem blijven spreken. Toen ik besloot om op zoek te gaan naar een andere baan heb ik Willem een bericht gestuurd, hebben we bijgepraat en ben ik gestart bij Theiner ICT. Zo simpel is het eigenlijk gegaan.
Bij Theiner ICT kan ik mijn visie toepassen in het werk, meer gespecialiseerd werk en blijven ontwikkelen binnen mijn vakgebied. 

In welke functie ben je begonnen?

Met mijn jarenlange ervaring ben ik gestart als 2e lijn supportmedewerker buitendienst. 

Hoe ziet de werkdag van een 2e lijn support medewerker buitendienst eruit?

Meer dan de helft van mijn tijd ben ik op locatie bij onze grotere klanten zoals Maas Coating, Wetering en G&T Intern Transport. Daarnaast ben ik twee dagen op kantoor om servermigraties voor te bereiden of complexe vraagstukken vanuit de servicedesk op te lossen. 

  • Voorbereiding en uitvoering van grote server migraties;

  • Advies software pakketten bij een migratie;

  • Assisteren in softwarematige problemen vanuit de servicedesk;

Wat vind jij het leukste aan je werk?

De combinatie tussen de buitendienst en kantoor om te werken aan servermigraties en adviseren in software voor onze klanten. Door mijn Enterprise kennis kan ik ook intern adviseren.

Bij Theiner ICT kan ik mijn visie toepassen in het werk

Waarom zit je bij Theiner ICT op je plek?

Vanwege de connectie met Willem én Theiner ICT is een mooi bedrijf met goede ambities. Ik sta 100% achter de visie van Theiner ICT, want dat past bij mij en dat is belangrijk. De waardering voor mijn inzichten en visie over een bepaald product. En de flexibiliteit tussen drie dagen buitendienst en twee dagen kantoor, heerlijk die afwisseling!

De goede sfeer met collega’s is fijn, de focus op je functie en de collega’s waar je het meeste mee samenwerkt. En daarbij de afstemming met Sales, wat is er nodig voor de klant en klopt het voorstel? Want dat is het allerbelangrijkste, dat het aansluit bij de wensen en behoefte van de klant. 

Word jij onze nieuwe collega?

Solliciteer hier

a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then