Servicedesk Manager Jordy: ''mijn collega’s zorgen voor 85% van mijn werkgeluk''.

Als Manager Servicedesk bij Theiner ICT is Jordy verantwoordelijk voor het coördineren van interne processen en het aansturen van het team. Jordy heeft een interessante achtergrond en bij Theiner ICT een opmerkelijke loopbaan doorgemaakt. Laten we ontdekken hoe hij in de wereld van ICT terechtkwam en welke rol hij nu heeft.

Kun je wat meer vertellen over je achtergrond?

Mijn verhaal start niet in de ICT, maar in de wereld van Metaal Electro, daar heb ik een opleiding in gevolgd. Met mijn handen aan het werk, dat trok me. Ondertussen kreeg ik de digitale wereld mijn aandacht. De overstap naar een ICT-opleiding voelde als een natuurlijke volgende stap.

Voor mijn tijd bij Theiner ICT werkte ik bij Kuehne + Nagel op de servicedesk. Echter werd de servicedesk uit gefaseerd naar Hamburg, waardoor het stopte in Veghel. Toen kwam er een vacature voorbij van Theiner ICT, interessant en dichtbij huis, dus waarom niet?

In welke functie ben je bij Theiner ICT begonnen ?

Ik ben gestart als medewerker servicedesk, groeide door naar teamleider en werd uiteindelijk Operationeel Manager. Mijn kracht ligt in effectief leiderschap en ik nam bewust de keuze om de servicedesk opnieuw aan te gaan sturen. Wat een goede beslissing! Zonder de operationele taken, kan ik volledig focussen om het team te ondersteunen en aansturen. Hierdoor zijn er grote stappen gezet in kwaliteit en teamspirit.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden bij Theiner ICT?

Het draait allemaal om het ondersteunen en aansturen van de servicedesk. Ik zorg dat alles goed verloopt, van tickets verdelen tot aan het coachen van het team. Ook ben ik betrokken bij de 2e lijns, technische dienst en stagiaires. Als schakel tussen operationeel en de directie, coördineer ik alle activiteiten binnen de servicedesk.

Het geeft voldoening om mijn team te helpen groeien en te zien dat ze succesvol zijn

Hoe ziet een concrete werkdag er voor jou uit?

Geen dag is hetzelfde. Het varieert van e-mails bijwerken, servicedesk organiseren, tot aan het coachen van het team. Het beantwoorden van vragen en schakelen met collega’s en leidinggevende. Daarbij ondersteun ik collega’s vanuit het kantoor in Veghel, die intern en extern werken aan projecten.

Wat vind je het leukste aan je werk?

Ondersteunen van collega's is voor mij het allerleukste, zegt Jordy met een glimlach. "Het geeft voldoening om mijn team te helpen groeien en te zien dat ze succesvol zijn. Daarnaast vind ik het fijn om overzicht te houden, verbeteringen doorvoeren, kennisniveau verhogen en gesprekstechnieken van het team verbeteren. Dat draagt allemaal bij aan een positieve werkomgeving."

Collega's dragen voor 85% bij aan mijn werkgeluk

Waarom blijf je bij Theiner ICT?

Collega's dragen voor 85% bij aan mijn werkgeluk, merkt Jordy op. Die zorgen voor een prettige werksfeer. Daarnaast waardeer ik onze klanten en ervaar ik flexibiliteit binnen het bedrijf. Doorgroeimogelijkheden en scholingsmogelijkheden voor zelfontwikkeling zijn bespreekbaar. Ik zie hier nog steeds kansen voor groei. Mijn doel is een zelfsturend team, terwijl ik op de achtergrond blijf ondersteunen en verbeteringen doorvoer." Ik voel me gewaardeerd en mijn toekomst is bij Theiner ICT.

Als Jordy’s verhaal je heeft geïnspireerd en meer wilt weten over Theiner ICT. Vind je op deze website de openstaande vacatures en andere verhalen van medewerkers en klanten. Meer weten over de diensten, klik dan hier.

Samen bouwen aan een toekomst in de wereld van ICT?

Meer weten over Theiner ICT?
a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then